The 21st century marketing partner...

  • Builds your brand and your revenue simultaneously, and can show you the data that proves it.
  • Is a hybrid of advertising, consulting, consumer psychology, and data science.
  • Is a total end-to-end marketing solution that measures success only by the increase in your revenue.
  • Consults on strategic considerations for the whole business, from product to process.

MANZANITA is the total hybrid solution, from transformational creative, data science, engineering, and psychometrics, capture, conversion, to client revenue and brand. Downstream marketing synergistically coupled with upstream consulting equals business success.

1. Do you have control over your data, website, and other assets?

2. Are you aiming to increase customer creation and business results?

3. Are you aiming to increase ROI within budget limits?

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Privacy policy

お問い合わせフォームをご利用の際は、必ず「プライバシーポリシー」をご確認ください。内容に同意いただけましたら、フォームに必要事項をご入力の上、「送信」ボタンをクリックしてください。 お問い合わせの内容によっては、ご返答にお時間をいただく場合がございますのでご了承ください。

Manzanita株式会社(以下「当社」といいます。)は、当社の提供するサービス(以下「本サービス」といいます。)における、ユーザーについての個人情報を含む利用者情報の取扱いについて、以下のとおりプライバシーポリシー(以下「本ポリシー」といいます。)を定めます。

  1. 収集する利用者情報及び収集方法
    本ポリシーにおいて、「利用者情報」とは、ユーザーの識別に係る情報、通信サービス上の行動履歴、その他ユーザーまたはユーザーの端末に関連して生成または蓄積された情報であって、本ポリシーに基づき当社が収集するものを意味するものとします。
本サービスにおいて当社が収集する利用者情報は、その収集方法に応じて、以下のようなものとなります。
    • 氏名、生年月日、性別、職業等プロフィールに関する情報
    • メールアドレス、電話番号、住所等連絡先に関する情報
    • 入力フォームその他当社が定める方法を通じてユーザーが入力または送信する情報
  2. 利用目的
    本サービスのサービス提供にかかわる利用者情報の具体的な利用目的は以下のとおりです。

    1. 本サービスに関する登録の受付、本人確認、ユーザー認証、ユーザー設定の記録、利用料金の決済計算等本サービスの提供、維持、保護及び改善のため
    2. 本サービスに関するご案内、お問い合わせ等への対応のため
    3. 本サービスに関する当社の規約、ポリシー等(以下「規約等」といいます。)に違反する行為に対する対応のため
    4. 本サービスに関する規約等の変更などを通知するため
  3. 通知・公表または同意取得の方法、利用中止要請の方法
    ユーザーは、当社に対して、利用者情報の全部または一部についてその収集又は利用の停止を求めることができ、この場合、当社は速やかに、当社の定めるところに従い、その利用を停止します。なお利用者情報の項目によっては、その収集または利用が本サービスの前提となるため、当社所定の方法により本サービスを退会した場合に限り、当社はその収集又は利用を停止します。
  4. 第三者提供
    当社は、利用者情報のうち、個人情報については、あらかじめユーザーの同意を得ないで、第三者(日本国外にある者を含みます。)に提供しません。但し、次に掲げる必要があり第三者(日本国外にある者を含みます。)に提供する場合はこの限りではありません。

    1. 当社が利用目的の達成に必要な範囲内において個人情報の取扱いの全部または一部を委託する場合
    2. 合併その他の事由による事業の承継に伴って個人情報が提供される場合
    3. 国の機関もしくは地方公共団体またはその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対し て協力する必要がある場合であって、ユーザーの同意を得ることによって当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがある場合
    4. その他、個人情報の保護に関する法律(以下「個人情報保護法」といいます。)その他の法令で認められる場合
  5. 個人情報の開示
    当社は、ユーザーから、個人情報保護法の定めに基づき個人情報の開示を求められたときは、ユーザーご本人からのご請求であることを確認の上で、ユーザーに対し、遅滞なく開示を行います(当該個人情報が存在しないときにはその旨を通知いたします。)。但し、個人情報保護法その他の法令により、当社が開示の義務を負わない場合は、この限りではありません。
  6. 個人情報の訂正及び利用停止等
  7. 当社は、ユーザーから
    1. 個人情報が真実でないという理由によって個人情報保護法の定めに基づきその内容の訂正を求められた場合、及び
    2. あらかじめ公表された利用目的の範囲を超えて取扱われているという理由または偽りその他不正の手段により収集されたものであるという理由により、個人情報保護法の定めに基づきその利用の停止を求められた場合には、ユーザーご本人からのご請求であることを確認の上で遅滞なく必要な調査を行い、その結果に基づき、個人情報の内容の訂正または利用停止を行い、その旨をユーザーに通知します。なお、訂正または利用停止を行わない旨の決定をしたときは、ユーザーに対しその旨を通知いたします。
  8. 当社は、ユーザーから、ユーザーの個人情報について消去を求められた場合、当社が当該請求に応じる必要があると判断した場合は、ユーザーご本人からのご請求であることを確認の上で、個人情報の消去を行い、その旨をユーザーに通知します。
  9. 個人情報保護法その他の法令により、当社が訂正等または利用停止等の義務を負わない場合は、6-1および6-2の規定は適用されません。
  10. お問い合わせ窓口
    ご意見、ご質問、苦情のお申出その他利用者情報の取扱いに関するお問い合わせは、下記の窓口までお願いいたします。
    Manzanita株式会社
    オペレーションズグループ
    Tel 03-6435-2213(平日9:30〜18:00)
    e-mail atsuko.hara@manzanita.jp
    [個人情報保護管理者]
    Manzanita株式会社 オペレーションズグループ 原 敦子
  11. プライバシーポリシーの変更手続 当社は、必要に応じて、本ポリシーを変更します。但し、法令上ユーザーの同意が必要となるような本ポリシーの変更を行う場合、変更後の本ポリシーは、当社所定の方法で変更に同意したユーザーに対してのみ適用されるものとします。なお、当社は、本ポリシーを変更する場合には、変更後の本ポリシーの施行時期及び内容を当社のウェブサイト上での表示その他の適切な方法により周知し、またはユーザーに通知します。

【2018年9月4日制定】

Terms and Conditions of Use

このサイトのご利用にあたって
このウェブサイトは、「Manzanita株式会社」が開設し、管理・運営しています。Manzanitaウェブサイト(以下「本サイト」といいます。)のご利用にあたっては、事前にこの利用規約の全文をお読みいただいたうえで、本規約に同意いただく必要があります。また、当社サイトのポリシーは予告なく改訂する場合がありますので、あらかじめご了承ください。

リンクについて
本サイトから、または本サイトへリンクを張っている第三者のウェブサイト(以下「リンクサイト」といいます。)の内容およびリンクサイトの利用により生じる一切の損害について、当社は、いかなる責任も負うものではありません。
本サイトへのリンクをご希望の場合は、事前の当社の承諾が必要です。

  • 但し、以下のサイトについてのリンクはお断りいたします。
  • 当社の事業・サービス等を誹謗中傷し、信用を毀損するおそれがあるサイト
  • 公序良俗に反する内容を含んだサイトからのリンク
  • 違法なコンテンツを掲載したり、違法な活動に関与した、または関与した可能性のあるサイトからのリンク
  • 営業活動もしくは営利を目的とするリンク、またはそれらの準備を目的とするリンク
  • フレームやその他の方法で、当社のコンテンツであることが不明となるリンク
  • サイトの管理・運営者が不明、またはハンドルネーム等により運営されているサイト、あるいは代理運営されているサイトなどからのリンク
  • 当社、または第三者の知的財産権、肖像権、プライバシー権、名誉権、その他の権利または利益を侵害する、又はその疑いのあるサイト
  • 過度に暴力的または残虐な表現を含むサイト
  • コンピューター・ウィルスその他の有害なコンピューター・プログラムを含む、又はその疑いのあるサイト
  • 過度にわいせつな表現を含むサイト
  • 差別を助長する表現を含むサイト
  • 反社会的な表現を含むサイト
  • 他人に不快感を与える表現を含むサイト
  • 面識のない異性との出会いを目的とするサイト
  • その他、当社が不適切と判断するサイト
なお、リンクについて一旦許諾した場合でも、当社の判断で削除を要請する場合があります。

著作権について
当社サイト及び当社サイト上に掲載される文章、写真、イラスト、その他の著作物(以下、総称して「コンテンツ」といいます。)に関する著作権その他の権利は、当社、当社にライセンスを許諾している者、またはコンテンツ提供者に帰属します。
これらのコンテンツは、私的な利用を目的として使用する場合、著作権法等により認められる場合を除き、無断で使用(複製、改ざん、頒布などを含む。)することはできません。当社にライセンスを許諾している者に権利が帰属するサイト、当社サイトにおけるコンテンツ提供者によるコンテンツに関しては当該権利者、またはコンテンツ提供者の許諾も必要となります。また、著作権法等により認められた場合でも、コンテンツの使用目的や使用方法などにより問題が生じることもあります。

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  1. 当社は、本サイトがユーザーの特定の目的に適合すること、期待する機能・商品的価値・正確性・有用性を有すること、ユーザーによる本サービスの利用が登録ユーザーに適用のある法令または業界団体の内部規則等に適合すること、継続的に利用できること、及び不具合が生じないことについて、明示又は黙示を問わず何ら保証するものではありません。
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EXPERTLY MOVE HEARTS TO ACTION WITH CONSUMER PSYCHOLOGY AND DATA SCIENCE

BUILD YOUR BRAND + REVENUE. SIMULTANEOUSLY.

“Actionable insights” aren’t so useful if they do not fit into a comprehensive, end-to-end strategy native to this data-saturated era. We got you covered. Manzanita is the first hybrid marketing-consultancy, data-driven and successful only when you are. We assembled the sharpest multidisciplinary minds to take apart marketing and rebuild it from the ones and zeroes up, yielding both the plan and the tools necessary to execute revenue-driving, branding building marketing in the data era. The results will refresh you.

Guess-based marketing is so 2005

Customer creation is moving a heart to action, which is a creative art. But the science informs the art like never before. No more “best guesses” at your expense. Data in unprecedented volume empowers us to architect creative messaging that resonates on a cognitive level with your customers. We’ll prove it to you and your stakeholders.

WHAT IS the skill set of the MODERN marketing partner?

Cognitively resonant communication since 2013

TRANSFORMATIONAL IDEAS

Are not enough.
83% of consumers do not trust advertisements. 91% consider them “intrusive.” Creative communications can only approach being transformational if an audience embraces the message. Manzanita can help you cut through the noise by first identifying high-affinity audience clusters, and then crafting cognitively resonant communication. We observe psychological mechanisms in the human brain that allows us to be heard over the noise.

Moving hearts to take action

Moving a heart to action in the modern marketplace requires mission-critical analysis distilled from data, as this empowers us to architect creative messaging that resonates. Also required is an air-tight execution methodology born of big data, focused on your revenue, shielded from olde guarde ad industry profit models, and native to our digital lives.

The one-question ad effectiveness quiz. (it’s easy)

Psycom®: psychometric communications

Targeting happens

Targeting used to be a transitive verb - an active exercise defined solely in demographic terms. No longer. Manzanita’s platform, AXIOMTREE™, finds audience groups that have the highest affinity for your brand. No more debates and no more guessing, now you can know exactly who to target, and through the Communications Blueprints output by AXIOMTREE™, know exactly how to craft messaging that will move their hearts to action.

The return to sales

Sales and marketing present your product in the most positive light. A salesperson will read body language and other signals to adapt their message to the psychology and characteristics of the person to whom they are speaking. Psychometrics allow us to do the same—read the characteristics of your audience from the vast amounts of data available and speak to their truth in the most authentic way possible.

HOW MUCH DATA ARE WE TALKING ABOUT?

Manzanita strategic media: owning consumer decision

THE NEW REQUIREMENT: CAPTURE & CONVERT

The most critical error that we see too often is what we call “The Great Assumption,” which is: assuming people will look at one of your ads and go buy your product. More than half of people who search for products on a smart phone end up buying something else (Google, 2018). We call this “category advertising,” because that is what you are doing: advertising for the whole category. “Wait,” you say. “Is it possible, then, to benefit from the advertising of competitors?” You are clever, indeed. Let us show you how.

Advertising is only traffic

Manzanita offers business results and focuses on revenue because we do not sell opinions. We operate based on the facts that data reveal. Communication moves hearts or it doesn’t. If people are buying your product, then the other metrics take care of themselves. We are in this together.

How you might be helping your competitors:

Manzanita Products

01

PsyCom® Consumer Intelligence

Psychology-based audience clustering and Communications Blueprints.
02

PsyCom® Creative Communication

Development, testing, and validation of cognitively resonant communications assets.
03

PsyCom® Customer Creation

Capture and conversion of traffic, funnel design and optimization.
04

Manzanita Strategic Media

Building the Trust Base, where trust lives, branding happens, and decisions are made. Commission-free ATL media planning + buying.

FAQ

Is manzanita an agency?

We are not an agency, we are hybrid consulting + marketing + technology partner.

Do you pitch?

We do not pitch. A pitch is a comparison of ideas in answer to a brief. Our iterative process is about (continuously) perfecting the brief, and the most effective solution together as a pair.

Can you collaborate with our agency?

Yes, of course. Agencies love working with us because of our focus on revenue. We provide the roadmap, and they execute. Everyone wins.

What are the skills necessary for marketing teams today?

Data science, marketing psychology, creative, design, competitive intelligence—the list is quite long. Please see here.

Do you white label for agencies?

Yes, we do. Please contact us.

How can we use attribution to be more accountable and efficient?

The first step is to set the objective for your marketing to revenue. What follows is designing the path to purchase, followed by driving traffic via Cognitively Resonant Communication. Drop us a line.

The manzanita founding team

Atsuko Hara Director of Operations
Christopher Demetrakos Founder - CEO
Tomo Kawai Director of Marketing solutions
Maxence Lemercier Founding team member

Some thoughts from us to you.

Manzanita logo white

Manzanita was founded on a single question:
Removing assumptions, how do we generate revenue for clients via communication?

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”
— Henry Ford

“Because the purpose of business is to create a customer, the business enterprise has two – and only two – basic functions: marketing and innovation. Marketing and innovation produce results; all the rest are costs.”
- Peter Drucker

"When I write an advertisement, I don’t want you to tell me that you find it ‘creative.’ I want you to find it so interesting that you buy the product."
- David Ogilvy

If your landing page takes longer than 2.4 seconds to load, you will lose 40% of your visitors.

Phone

Tel:
+81-3-6435-2213
Fax:
+81-3-6435-2214

Address

Manzanita K.K.
〒108-0073
Tokyo, Minato-ku, Mita 2-10-6
Reoma Bldg 7F